2018. szeptember 14., péntek

Harmati Gyöngyi: Padlizsánkrém Gyöngyi módra...

Alapanyagok feldolgozásra várva...


(Saját fotóimmal illusztrálva...)
A padlizsánkrémet sokan szeretik és sokféle módon készítik is el.
Most megosztom az általam készített és szeretett verzió receptjét.


Hozzávalók:
- 8 db közepes lila padlizsán
- 8 db szépséges kápiapaprika
- 4 db közepes lilahagyma
- só, őrölt bors, őrölt köménymag

Elkészítés:
A megmosott és szárazra törölgetett padlizsánokat megszurkálom villával és sütőpapírral kibélelt tepsibe fektetem ahol megsütöm őket. Sütés őket a padlizsánok héját lehúzom és műanyag szűrőkanálban lecsepegtetem a benne lévő fölösleges folyadékot.
Közben a gáztűzhelyen a lángterelőn kettesével megsütöm a megmosott, szárazra törölgetett és villával megszurkált paprikákat is. Akkor jó, ha megráncosodik a bőre és szépen meg is feketedik.
Egy kis pihentetés után hideg víz alatt szépen lejön a paprikák bőre. Közben a hagymákat megtisztítom, apróra vágom és vízben megpárolom. A megsült padlizsánokat, kápiapaprikákat,
és a megpárolt hagymát is botmixerrel pépesre turmixolom. Összekeverem a fűszerekkel megízesítem. Majd felforrósítom , hogy a közben kimosott és forró vízben kifőzött üvegekbe még azon forróságában beletettem. És természetesen a szintén kifőzött tetőkkel zártam le és még fejre is fordítottam az üvegeket, vákuum képződés céljából. Ezután márcsak a szárazdunszt van hátra és kb. 2 nap múlva a kamrapolcára tettem őket. Pírítós kenyérre kenve szeretem a legjobban.
JÓ ÉTVÁGYAT!

Pirítóskenyérre kenve...
Sül a kápiapaprika...
Padlizsánkrém üvegekbe töltve...
Sülnek a padlizsánok...
Harmati Gyöngyi
      S.D.G.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése